نكات مورد توجه در ليبل بسته بندي

۱۰ بازديد

نكات مهم ليبل بسته بندي

نكته بسيار مهم در بسته بندي اين است كه بسته بندي محصول يابد بتواند به سرعت در بين ساير محصولات خود نمايي كند. يك ليبل بسته‌بندي عالي بايد بتواند مثل يك فروشنده درجه يك  بي زبان عمل كند و بسته بندي بايد به صورتي باشد كه در ذهن خريدار كاملا حك شود و مكررا براي آن تقاضا  داشته باشد.
بسته بندي نه تنها بايد از محصول محافظت كند، بلكه بايد عاملي جذاب براي مصرف كننده باشد و اطلاعات لازم را به مشتري بدهد. در محصول داخل آن را بايد بتوان به اساني خارج كرد و موقعي كه خالي شد بتوان پوشش هر بسته را از بين برد.
بسته‌ها علاوه برجلب توجه خريدار، اطلاعات لازمي، با رنگ، عبارات و علامات در اختيار مصرف كننده ميگذارد. بدين ترتيب بسته بندي از يك وسيله ساده محافظت محصول به يكي از عوامل اصلي فروش بدل گشته و حلقه اصلي زنجيره‌اي شده است كه توليد كننده را به مصرف كننده مرتبط مي‌نمايد.

ويژگي يك ليبل بسته بندي خوب

يك بسته‌بندي خوب هم بايد با روحيه كالا هماهنگ باشد و هم بايد عنصري و ابتكاري در خود داشته باشد تا بتواند خريدار را به خود جلب كرده و در ياد او بماند. ليبل بسته بندي و تبليغات امروزه براي رساندن پيام هاي تبليغاتي از وسايل عديده اي مانند بروشور وكاتالوگ،پوستر،مطبوعات،راديووتلويزيون،سينما،نمايشگاههاي تبليغاتي استفاده مي گردد وبسته بندي يكي از آنهاست .
ليبل بسته‌بندي، لبه رقابت محصولات است، ايجاد انگيزه براي خريدار، به ويژه براي يك محصول جديد، بيش از هر چيز به كيفيت و تاثير بصري بسته‌بندي مربوط مي‌شود.ايجاد تمايز اولين قدم است. در مرتبه بعد، بايد طرح و حجم بسته زيبا و جالب باشد و بالاخره كيفيت محصول بسيار مهم است.
براي ايجاد تمايز دو عامل مهم در اختيار داريم. يكي شكل فيزيكي و يكي طرح و شكل گرافيك آن يعني طرح و رنگ كه شامل لوگو و تصوير و زمينه و حروف مي‌شود.- بسته بندي بايد معرف محصول خود باشدمصرف كننده بايد قادر به تشخيص ارتباط ميان محصول و استفاده‌اش در اولين نگاه باشد. بايد توجه داشته باشيم كه رنگ‌ها سريع‌ترين و مستقيم ترين وسيله براي دستيابي به اين هدف هستند.

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.