نقش رنگ در بسته بندي

درباره هولوگرام

نقش رنگ در بسته بندي

۲۰ بازديد

روانشناسي رنگ ها در بسته بندي 

تاثير رنگ ها در انسان و جلب نظر او براي خريد محصولات سال هاست كه به اثبات رسيده است . به اين علت كه هر يك از رنگ ها از نظر روحي تاثير هاي خاص خود را مي گذارد . روانشناسي رنگ ها به هر رنگي يك ويژگي را نسبت داده است كه توجه بدان ويژگي ها بسيار اهميت دارد . شركت هاي بسته بندي نيز به اين عامل مهم توجه كرده و سعي مي كنند با ايجاد بسته بندي هاي رنگي و جلب نظر مخاطب محصولات خود را به فروش برسانند . 

كاربرد روانشناسي رنگ در طراحي بسته بندي

رنگ‌هاي اصلي عبارت از قرمز، آبي، زرد و رنگ‌هاي نور اصلي عبارت است از قزمز، آبي، سبز؛ تفاوت بين رنگ و نور رنگي در سبز و زرد است.برخي از روانشناسان عقيده دارند رنگي كه برگزيده و دلخواه كسي است، مي تواند گوياي خصوصيات اخلاقي و روانشناسي او باشد. پس بدين شكل كار طراحان و گرافيست ها مشكل مي شود چرا كه بايد طوري عمل كنند كه تمام سليقه ها و علايق مخاطب و مصرف كننده را پوشش دهند. در طراحي بايد به اين نكته توجه كرد كه مخاطب چه كسي است و نوع محصول عرضه شده چيست كه بر اين اساس با درك و شناخت كافي از علم، هنر، خلاقيت و تسلط بر روان شناسي رنگ ها طرحي را آماده كند كه مورد توجه تمامي اقشار و مصرف كنندگان قرار بگيرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.